Aktualno

KŠOK-OVI DNEVI ZDRAVJA

V sklopu na novo nastalega Resorja za zdravje vam predstavljamo ravno tako nov projekt KŠOK-ovi dnevi zdravja. 7. aprila obeležujemo Svetovni dan zdravja, zato bomo na KŠOK-u temu mesecu posvetili razna predavanja in aktivnosti, ki vas bodo spodbujala k bolj zdravemu načinu življenja.

Projekt je namenjen primarno mladim, zlasti študentom in dijakom, zanimiv pa je seveda tudi za vse ostale generacije.

V aprilu bomo organizirali štiri predavanja, ki bodo predstavila različne načine prehranjevanja, njihove prednosti in morebitne slabosti. Predavanja bodo predstavila različne načine prehranjevanja, ki so si med seboj kontradiktorna, s čimer želimo mladim predstaviti čim širšo sliko problematike, predvsem pa jih spodbuditi h kritičnemu razmišljanju. Poleg tega bomo predvajali dva dokumentarna filma na tematiko prehranjevanja, po katerih bomo sprožili tudi izmenjavo mnenj med obiskovalci. Dogajanje bomo popestrili z dvema športno obarvanima dogodkoma, na katerih bodo strokovnjaki udeležencem predstavljali različne vaje, ki jih lahko posamezniki vsakodnevno izvajajo doma, brez pomoči dragih naprav.

PROGRAM

Dogodki se bodo zvrstili vsak torek in četrtek (za opis predavanja klikni na ime predavanja):


Vsi dogodki bodo pričenjali ob 18.00 uri. Predavanja in ogled filmov bo v e-Kavarni PiNA, vadbi pa bosta v Športni dvorani Bonifika (manjša dvorana).

Udeležba na vseh dogodkih in aktivnostih je brezplačna.

S projektom želimo mlade opozoriti na pomembnost zdravega načina življenja, jih ozaveščati o zdravi prehrani in gibanju ter jih spodbujati h kritičnemu mišljenju. Hkrati želimo pred najbolj stresnim obdobjem za študente in dijake (izpitno obdobje maj – junij in maturitetni preizkusi) izvesti dogodke in aktivnosti, ki jim bodo pomagali lažje in predvsem bolj zdravo prebroditi to obdobje. Mladim želimo tudi predstaviti različne načine prehranjevanja in različne načine gibanja, ki jih lahko sami brezplačno dolgoročno izvajajo.


 

Predavanje Marije Merljak "Ravnovesje na krožniku - ravnovesje v telesu"

Marija Merljak bo predavala predvsem o prehrani, ki je primerna za učenje, deluje protistresno, krepi spomin in izboljša počutje. Hkrati nam bo še predstavila, kako nadoemstiti tako hrano in pravilne kombinacije med snovmi.

Merljakova pravi: »Ravnovesje je kot krovni zakon vsega vesolja. Je nenehno spreminjajoča se univerzalna dinamična kategorija. Z njim se srečamo v vseh vejah fizike, kemije, pa tudi pri ujemanju glasbenih akordov in nians barvne pahljače... Vse teži k ravnovesju.

Če bodo naše celice v nenehnem dinamičnem ravnovesju, bodo dobro delovale. Tedaj se bomo odlično počutili in bomo – zdravi. Vse kar celice potrebujejo je popolnost hranilnih snovi, ki jih telo prek zapletenega biokemičnega procesa pridobi iz hrane. V procesu presnove celice izdelajo gradnike za razvoj in obnovo ter energijo in zaščitne snovi.

Samo uravnotežena prehrana nudi polnost vseh snovi in lahko zagotovi ravnovesje na krožniku, kar omogoči dinamično ravnovesje našega telesa.«

10 zapovedi Marije Merljak

Človek ni samo skupek biokemičnih procesov, marveč ima tudi duhovno in socialno razsežnost. Zato samo uravnotežena prehrana ni dovolj. Za dolgo, zdravo in aktivno življenje moramo upoštevati deset zapovedi:

1. LJUBEZEN DO SEBE IN DRUGIH;
2. POZITIVNO MIŠLJENJE; VSAK DAN NOV OSEBNI IN USTVARJALNI IZZIV;
3. ČIM VEČ SMEHA;
4. URAVNOTEŽENA PREHRANA;
5. PRAVILNA RAZDELITEV 5 OBROKOV HRANE NA DAN;
6. SVEŽA VODA;
7. GIBANJE VSAJ PO POL URE NA DAN;
8. SVEŽ ZRAK;
9. PREVIDNO NA SONCE;
10. DOVOLJ SPANJA.

Marija Merljak univ.dipl.ing.živ.teh.:

Rodila se je v Malem polju na Colu nad Ajdovščino kot najstarejša med šestimi brati in sestrami v kmečki družini, ki se je podobno kot večina malih hribovskih kmetij po Sloveniji ubadala s skrbjo, kako plačati davke in preživeti s skromnim pridelkom. Po osnovni šoli v domačem kraju, na Colu, se je vozila v Idrijo, na prvo slovensko realko. Gimnazijski učni program je dajal večji poudarek eksaktnim znanostim in nekako logično je bilo, da bo šolanje nadaljevala na medicini ali kaki naravoslovno-tehnični fakulteti.

Za študij živilske tehnologije na Biotehniški fakulteti v Ljubljani se je odločila, ker jo je znanost o hrani zanimala že od mladih nog, pa tudi delo se ji je obetalo v bližnjem Fructalu.

Toda ostala je v Ljubljani, se omožila in rodila tri otroke: Mojco, Miho in Majo Martino. Naziv univerzitetnega diplomiranega inženirja živilske tehnologije si je pridobila z diplomo s primerjavo različnih tehnologij izdelave kraškega pršuta. Zato je bila izbira zaposlitve kot vodja dislociranega obrata priprave in vakuumskega pakiranja suhomesnatih izdelkov nekdanje Emone Mesne industrije Zalog povsem v skladu z njeno diplomsko nalogo.

Čas političnih in gospodarskih sprememb v zgodnjih devetdesetih letih je odnesel velike živilske kombinate in tedaj se je odločila za samostojno pot. Sprva ni bilo lahko svetovati o zdravi prehrani, saj ta ni bila tako v zavesti med ljudmi kot danes. Na začetku svoje samostojne poti je svetovala predvsem individualno, nato je začela predavati raznim skupinam in voditi praktične delavnice, naposled je začela sodelovati z mediji. Danes piše za časopise in revije, ima redne in občasne radijske oddaje na več radijskih postajah ter redne oddaje na slovenski nacionalni televiziji, in sicer v okviru programa Dobro jutro. Skupaj s hčerko Mojco, ki je tudi živilska tehnologinja, je napisala dve poljudnoznanstveni knjigi o zdravi prehrani, tretja je v pripravi.

nazaj na program

Predavanje Milana Hervola o presnem prehranjevanju

Milan Hervol z ženo že več kot 20 let živi izključno na presni hrani, v popolnem stiku z naravo in proučuje njene zakone, vedsko znanje ter s predavanji in individualno pomočjo nesebično pomaga ljudem ozaveščati vzroke za bolezni in težave. Poučuje z lastnim primerom, za svoje delo pa ne prejema nobenega plačila. V tem času je pomagal mnogim najti vzrok za raka, levkemijo, revmatizem, sindrome izgorevanja, in ostale t.i. » neozdravljive bolezni«, ter pomagal izboljšati rezultate posameznikov na tako rekoč vseh področjih.

Mnogi posamezniki so gotovo zelo lačni tovrstnega znanja, katerega danes v dobi varanih in prevaranih v medijih in žal že celo v strokovnih knjigah ne le kronično primanjkuje, marveč se skrbno zlorablja in skriva pred potrošniki (od ljudi smo degradirali v potrošnike). Bolezni, stresa in težav je občutno preveč, življenjska doba in kvaliteta življenja se nenehno krajša, mnogokrat pa smo si ljudje za to krivi sami.

Iz lastne izkušnje in prakse zadnjih let opažam, koliko ljudi obiskuje njegova predavanja, katera mu pomagam organizirati, povsod kjer je predaval je bil obisk neverjeten, dvorane polne , ljudje pa polni toplih besed in nasmeškov, sploh po degustaciji presnih dobrot, katere bona fide pripravita z ženo.

Pravi, da ga najbolj veseli to, da so gostje večinoma mladi intelektualci, kateri ovčarsko ne sledijo čredi, marveč vedoželjno iščejo dodano vrednost, nabrano znanje pa kmalu, če ne takoj, prenesejo v prakso ter namesto slepega sledenja zdravo in srečno živijo, pomagajo drugim ter se mnogo lažje soočajo z vse prej kot lahkim vsakdanom. Ljudje si že v mladih letih uničujejo zdravje z raznimi samodestruktivnimi razvadami od mrtve hrane, poživil, industrijskih strupov in raznih »kvazisredstev za izboljšanje kvalitete življenja in produktivnosti«.

nazaj na program

Predavanje Marka Robleka o paleo prehranjevanju

Marko Roblek. Tekač že od najstniških let, vedno rekreativec, svoje rezultate pa je vedno dosegal z lastnimi recepti za trening. Po tekaških vzponih in padcih je zadnja leta spet zaljubljen v tek, bosi tek, ki se mu zdi naravni človekov izraz. Minimalist po duši in že nekaj let tudi paleo jedec, ker mu je blizu evolucijska teorija prehranjevanja lovcev in nabiralcev.  Z veseljem uvaja novince v skrivnosti bosonoštva in paleojedstva, o  tem tudi predava in piše. Svoje izkušnje deli s porajajočo se paleo skušnostjo v Sloveniji. Med bosimi in paleo momenti je tudi podjetnik, družinski človek, organizator prireditev in bloger. Doslej se svetu okoli sebe še ni nehal čuditi. Njegovo spletišče www.minimalist.si.

nazaj na program

Predavanje Ice Krebar o makrobiotičnem prehranjevanju

Zdravje ni privilegij vsakega posameznika temveč je red, disciplina in spoštovanje naravnih zakonitosti. To načelo Ica Krebar živi že več kot trideset let. Kot predavateljica in vodja kuharskih tečajev je znana po vsej Sloveniji in v zamejstvu. Napisala je več knjig, ki človeku nudijo celotno podobo zdravega načina življenja. Njihove teme povezujejo telo, duha in medsebojne človeške odnose. Samo takrat, kadar človek doseže harmonijo na vseh področjih, hkrati postane celosten, zadovoljen in zdrav. Tudi dvigovanje zavesti o prepoznavanju težav, ki jih človeku prinšajo različni paraziti kot so glive (kandida), plesni in bakterije je pomembno znati in vedeti kako se jih rešiti.

Zdrav način prehranjevanja, upoštevanje 4 krvnih skupin ter 4 letnih časov, razstrupljanje telesa, dopolnilna prehrana in uporaba aparata za domačo bioresonanco je nekaj tehnik, ki človeku nudijo uspeh.

Ica Krebar, vzponi in padci - to je življenje.

V rani mladosti se je soočila s težko boleznijo, jo premagala z novim načinom življenja prehranjevanja in mišlenja. Postala je uspešna podjetnica s proizvodnjo zdrave prehrane, saj je orala ledino v Sloveniji in tujini z načinom zdrave prehrane. Spoštuje način prehranjevanja po 4 letnih časih in 4 krvnih skupinah. Do sedaj je napisala 7 knjig, veliko jih je razprodanih. Prve knjige z naslovom Kuharica za dušo in telo je bilo v treh ponatisih izdanih 10.000. Ica je neumorna, združuje vedenje, znanje in način prehrane iz daljnega vzhoda s staro slovensko kuhinjo. Z zavedanjem orientalne diagnostike ter devet zvezdnega kija daje velik poudarek na psiho človeka in ljudi ozavešča, da je vsaka bolezen, težava ali nesporazum samo posledica tistega, kar vsak posameznik nosi v svoji podzavesti. Zato ljudi vzpodbuja k ozaveščanju in raziskovanju samega sebe. Le vsak sam lahko odkrije vzroke svojih lastnih težav in nagrada, ki jo zato dobi, je olajšanje in osvoboditev svojega telesa in duha.

nazaj na program

Vadba joge - izvaja Goran Koren

Tekom vadbe bomo spoznali osnovne vaje za rastezanje in položaje joge, ki jih bomo nato lahko izvajali tudi sami doma.

Vadba traja 90 minut, pričnemo jo z uvodnim pozdravom in kratkim sproščanjem. Na hatha jogi se izvajajo jogijski položaji (asane) in tehnike dihanja (pranayama). Učitelj z natančnimi in neposrednimi navodili, preko prikazovanja in sočasnega vodenja, popelje tečajnike v položaje in izven njih.

Vsak tečajnik lahko izbere katere vaje bo izvajal, kdaj bo šel ven iz položaja in s kakšno intenzivnostjo bo izvajal položaje.

Učitelj: Vadbo bo vodil Goran Koren, certificirani učitelj joge, z dolgoletnimi izkušnjami.

Oprema: udobna športna oblačila, podlaga za jogo ali podlaga za telovadbo (armaflex), voda. *Opomba: vaje izvajamo bosi.

Koristi in učinki redne vadbe

O koristnosti in učinkih joge je veliko napisanega. Vsako leto izhajajo nove znanstvene raziskave v potrditev koristi, ki jih ta metoda ima na človeka kot celoto. Spodaj je našteto nekaj pomembnejših:

  • Gibčnost: Z raztezanjem napetega, trdega telesa pridobimo gibčnost, ki nam doprinese nov obseg gibanja v mišicah in sklepih. Z redno vadbo s časom pridobimo gibčnost v ramenih, stegnih, hrbtenici…

  • Moč: Veliko jogijskih položajev zahteva aktiviranje mišic in podporo telesa na različne načine. Stoječe vaje, ravnotežja na nogah in rokah zahtevajo veliko moči. Z zelo širokim spektrom vaj krepimo, tonificiramo mišično strukturo v celotnem telesu.

  • Boljše dihanje: Večina nas diha zelo plitko in ne posveča veliko pozornosti dihanju. Z dihalnimi vajami (paranayamami) se osredotočamo na dihanje in na metode, ki izboljšujejo procese dihanja, kateri imajo tako fizičen kot psihične učinke saj direktno vplivajo na pomirjevanje-krepitev živčnega sistema.

  • Preprečitev bolečin: Povečana gibljivost in moč pripomore preprečevanju bolečin kot so na primer bolečine v hrbtenici, ramenih, vratnem predelu itd. Sedenje za računalnikom ali v vozilih pri nepravilni drži ustvarja »trda« telesa, posledice pa so bolečine in druge težave…

  • Umska umirjenost: Izvajanje jogijskih asan je intenzivno fizično delo. Večina vaj zahteva močno koncentracijo. Joga je istočasno tudi uvajanje v meditacijske tehnike kot na primer opazovanje dihanja ter sproščanje in osvobajanje uma od nepotrebnih miselnih aktivnosti.

  • Zmanjševanje stresa: Jogijska vadba zahteva zbranost in koncentracijo. Postavlja nas v stanje da smo, živimo v trenutku (tu in zdaj). Torej misli ne zahajajo, obujajo pretekle trenutke tako kot ne prehitevajo in skušajo zahajati »fantazirati« o prihodnosti. Drži nas proč od tako malih in velikih težav, ki nam predstavljajo stresne situacije. Torej drži naše misli koncentrirane na edini realni trenutek: sedanji. To pa ima zelo močan učinek razbremenitve in sprostitve.

  • Zavedanje telesa: Z jogo se poveča, poglobi zavedanje lastnega telesa. Med vadbo delamo na zelo natančnih, subtilnih premikih in poravnavah. Z časom to pripomore na višji nivo udobja, ki vodi v boljšo držo in povečano samozavest.

  • Razstrupljanje: Z raztezanjem mišic, sklepov in masiranjem različnih organov se optimizira prekrvavitev v različnih delih telesa. Izboljšuje se izločanje toksin in poveča pretok hranilnih snovi do najtežje dostopnih predelov. To močno vpliva na vitalnost ter upočasnitev procesa staranja.

Več info tukaj.

nazaj na program

Predvajanje dokumentarnega filma Forks Over Knives

Dokumentarni film Forks over knives proučuje trditev, da se večino degenerativnih bolezni, če ne celo vse, da nadzorovati ali pozdraviti s prehranjevanjem, ki ni bazirano na živalski ali predelani prehrani.

nazaj na program

Visoko intenzivne intervalne vaje - izvaja Simona Glavan

Vadbo bomo pričeli s predstavitvijo vadbe oz. kaj je zdrava vadba in pravilna drža telesa. sledilo bo ogrevanje, dinamične raztezne vaje, vaje za moč in na koncu umirjanje in raztezne vaje.

Učitelj: Vadbo bo vodila Simona Glavan, licencirana vaditeljica športne rekreacije

Oprema: čiste superge, športna oblačila (ženskam priporočamo športne nedrčke), voda, blazina (armaflex), dobra volja

Vadba je brezplačna. Prijave na zdravje@ksok.si.

Z redno vadbo vplivamo na telesno zdravje:

  • izboljša telesno pripravljenost, mišično moč in kakovost življenja
  • vpliva na energijsko bilanco in uravnavanje telesne teže ter na preprečevanje debelosti, ki je pomemben dejavnik za nastanek sodobnih bolezni
  • izboljša funkcionalne sposobnosti
  • znižuje krvni pritisk
  • ohranja primerno telesno težo in indeks telesne mase
  • znižuje različne dejavnike za nastanek problemov zaradi diabetesa
  • bolj dejavni manj kadijo in uživajo manj alkohola


Z redno vadbo vplivamo na duševno zdravje:

  • poveča se odpornost na stresne situacije
  • bolj dejavni višje ocenjujejo kvaliteto svojega življenja
  • zmanjša pogostost pojavljanja znakov depresije in stresa ter dviguje splošno zadovoljstvo z življenjem
  • bolj dejavni navajajo manj težav z depresijo in aksioznostjo
  • so bolj zadovoljni s svojim življenjem in bolj srečni
  • imajo višjo samozavest in boljšo samopodobo ter so bolj optimistični in boljšega razpoloženja


Več info tukaj.

nazaj na program

Predvajanje dokumentarnega filma Food Inc.

Food, Inc. nam bo prikazal neprijazno plat prehranske industrije, katero nadzorujejo ameriške korporacije.

nazaj na program

ponedeljek - sreda: 10:00 - 14:00
četrtek - petek: 13:00 - 17:00
sobota: 15:00 - 19:00

NEDELJE in PRAZNIKI ZAPRTO

POLETNI URNIK (1.julij - 31.avgust)
torek in četrtek: 16.00 - 20.00

+ VEČ INFO
INFO TOČKA:
tel 05 66 34 220 gsm 040 566 152, 031 422 679
email
info@ksok.si

ŠTUDENTSKA PISARNA:
tel 05 66 34 223 gsm 040 566 154
fax 05 66 34 224

INTERNET:
msn ksok.msn@hotmail.com
skype Klub študentov občine Koper
gtalk info@ksok.si

facebook facebook.com/klubstudentovobcinekoper
twitter twitter.com/klubKSOK
youtube youtube.com/ksokvideo


+ VSI KONTAKTI

KOLEDAR dogodkov

E-mail:

FOTO utrinki

  • kulturfest
    10 krogov za 10 nasmehov
    škisova
    kri
    tedenska smučanja 2016
    aids
banner